Strefa saun i solarium

Strefa saun

Sauna i jej dobroczynne działanie znane było już w starożytności. Współczesne badania udowodniły, że pobyt w saunie działa odprężająco na organizm człowieka, a intensywne pocenie się skutecznie oczyszcza i odtruwa organizm z toksyn.

Dzięki dużym zmianom temperatury podnosi się również sprawność układu immunologicznego, czyli stajemy się odporniejsi na różnego rodzaju infekcje. Ponadto regularne wizyty w saunie sprzyjają pozbyciu się zbędnych kilogramów.

By maksymalnie wzmocnić zdrowotne działanie sauny należy pamiętać o schładzaniu organizmu poprzez polewanie się zimną wodą lub spacer na zimnym powietrzu.

W strefie saun znajdują się:

W strefie saun znajdują się:
jedna sauna parowa, dwie sauny suche, jedna sauna na podczerwień, trzy podgrzewane leżanki, prysznic emitujący tropikalny oraz lodowaty deszcz.

  • jedna sauna parowa,
  • dwie sauny suche,
  • jedna sauna na podczerwień,
  • trzy podgrzewane leżanki,
  • prysznic emitujący tropikalny oraz lodowaty deszcz.

Sauna sucha, nazywana również fińską, charakteryzuję się niską wilgotnością powietrza, która waha się od 5 do 10% i temperaturą około 85 – 120 °C. Polecana jest ona szczególnie osobom chcącym pozbyć się nadmiaru kalorii, ponieważ seans trwający 20 minut pochłania 300-400 kcal. Z kolei w saunie parowej wilgotność powietrza oscyluje w okolicach 100 %, a temperatura osiąga poziom 40-50 °C. Ten rodzaj sauny świetnie nawilża ciało i relaksuje.

Obok saun znajduje się również strefa schładzania, gdzie możecie Państwo odpocząć po kąpieli w saunie i spędzić czas w miłej atmosferze. Znajdziecie tu Państwo również 3 pomieszczenia relaksacyjne z podgrzewanymi leżankami lub leżakami.

Korzyści płynące z użytkowania sauny:
  • wzmocnienie odporności na wszelkie choroby wirusowe, przeziębienia,
  • hartowanie organizmu,
  • stymulacja systemu kora nadnerczy – przysadka,
  • zrelaksowanie całego ciała i umysłu (zniwelowanie stresu i zmęczenia),
  • oczyszczenie organizmu z nagromadzonych toksyn,
  • oczyszczenie skóry i stymulacja powstawania nowych komórek,
  • poprawa krążenia,
  • poprawa nastroju.
Etapy korzystania z sauny:
  • Na pobyt w saunie należy zarezerwować sobie od 45 minut do 1,5 godziny. Należy pamiętać o przerwach na odpoczynek i schłodzenie organizmu poprzez polewanie się zimną wodą lub spacer na zimnym powietrzu. Jednorazowo najczęściej stosujemy trzy wejścia. Większa ilość wejść nie wpływa na polepszenie efektów kąpieli.
  • Osoby, które chcą skorzystać z sauny, a uprzednio poddały swój organizm wysiłkowi fizycznemu na przykład na siłowni powinny najpierw poświęcić 20 minut na odpoczynek. To samo dotyczy osób, które mają podniesiony poziom ciśnienia ze względu na zdenerwowanie i stres. Należy skorzystać również z toalety, umyć się pod prysznicem i dokładnie wytrzeć ciało ręcznikiem. Wytarta do sucha skóra lepiej się poci i lepiej paruje.
  • Wchodząc do sauny nie powinno się być głodnym, ale również nie wchodźmy do bezpośrednio po posiłku.
  • Pierwsza kąpiel powinna trwać od 8 do12 minut, a na pewno nie dłużej niż 15 minut. Podczas jej trwania siedzimy ze stopami na wysokości siedzenia lub leżymy odprężeni najlepiej na górnych ławach. Na koniec pobytu w saunie zaleca się usiąść na dolnej ławie, żeby odpocząć i wyrównać krążenie krwi.
  • Każdy organizm inaczej reaguje na wysokie temperatury. Niektóre osoby już po kilku minutach czują się na tyle rozgrzani i spoceni, żeby wyjść z sauny, inni potrzebują na to więcej czasu. Dlatego też czas spędzony w saunie powinien być dobierany indywidualnie i zgodnie z reakcjami organizmu.
  • Użytkownicy sauny często do wody, którą polewają kamienie dodają olejki eteryczne, czy specjalne koncentraty zapachowe do saun, co uprzyjemnia nam kąpiel. Należy pamiętać, że zbyt duże skoncentrowanie olejków może wywołać nieprzyjemne podrażnienie błon śluzowych nosa i górnych dróg oddechowych.
  • Po wyjściu z sauny następuje etap schłodzenia ciała, który najlepiej spędzić w specjalnie wyznaczonym miejscu. W RCS znajduje się strefa schładzania, gdzie znajdziecie Państwo m.in. podgrzewane leżanki i leżaki. Następnie należy wziąć krótki, zimny prysznic, schładzając ciało zawsze w kierunku serca. Rozpoczynamy polewanie ciała od stóp i rąk poprzez ramiona, kończąc na tułowiu. Cała przyjemność schładzania ciała po kąpieli w saunie powinna trwać od 8 do 15 minut. Po nim mogą następować kolejne kąpiele w gorącym powietrzu sauny.
  • poprawa nastroju.
UWAGA:
  • W saunie należy zachowywać się cicho, zadbać o przyjemną i sprzyjającą relaksowi atmosferę.
  • Pamiętać należy, że nie na wszystkich sauna wywiera dobroczynny wpływ
Sauna nie jest wskazana dla osób cierpiących, m.in. na:
  • choroby ostre i przewlekłe przebiegające z podwyższeniem temperatury ciała,
  • nadciśnienie tętnicze powyżej 200/120 mm Hg,
  • choroby układu krążenia ze zmianami organicznymi na tle miażdżycy oraz niewydolność krążenia,
  • choroby organiczne układu nerwowego, płuc, nerek, wątroby,
  • nowotwory złośliwe,
  • grzybica skóry,
  • stany zapalenia organów wewnętrznych,
  • wylewy podskórne,
  • kobiety w ciąży lub miesiączkujące,
Seanse Saunowe

Zapachy mają wpływ na nasze samopoczucie. Tam, gdzie panuje przyjemny aromat od razu czujemy się dobrze, zapachy wprawiają nas w dobry nastrój, wyostrzają zmysły, budzą wspomnienia i prowadzą do odprężenia.
Proponujemy Państwu niezwykle prostą ale skuteczną formę aromaterapii, która umili Państwu kąpiel w saunie – seans zapachowy. Dodatkowe doznania spowodowane wysoką temperaturą, utrwalają stan błogości i relaksu.

Aktualnie na życzenie klienta oferujemy olejek o zapachu EUKALIPTUSA.

Serdecznie zapraszamy !!!

Strefa solarium

W strefie solarium znajduje się obecnie jedno łóżko leżące. Zainstalowane są w nim najwyższej klasy lampy PLATINUM High Quality.

Bardzo wysoka skuteczność w zakresie promieniowania UVA oraz UVB stosowanych lamp daje podwójne właściwości brązujące oraz sprawia, że opalenizna jest bardziej trwała.